Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg under november 2011

Av Malin Kahlin - 29 november 2011 09:35

Var till älskade Emelie igår med svärmor.. och den gofian hade köpt 2 jätte söta dregelhaklappar och två blöjor med nalle puh på till lillbebben som aldrig verkar vilja komma ut -.-

 


Jag är så himla glad över att träffat en vän som Emelie! Det är sällan man träffar på någon med så otroligt många bra sidor. Hon är som en stora syster för mig. Man blir så himla glad varje gång man träffar på tösen. En sådan vän ska man bevara som om hon vore ömtåligt glas!!!  






Nu ska jag ta och göra lite nytta, som att bädda sängen :P Hej!

 

  

Av Malin Kahlin - 26 november 2011 08:53

Det är lördag. 26 november. Den stora dagen. Och ingen bebis. inte ens ett tecken på en bebis. ursch vad trök   Får väl se när hon planerar att komma ut till världen.. men jag förstår na, kan ju inte komma ut och de inte ens är nå snö ute    haha. sådan mor och far sådan unge förmodligen.. 


Jag har ännu inte riktigt koll på vad som händer under dagen, kanske kommer mina ekorrgos från stan och hälsar på mig här ute  på landet   Annars funderar jag på att sätta upp lite julgardiner göra ordning adventljusstaken.(om kalle vet var han har den) otroligt vad fort det har gått. första advent i morn!


Ha en bra dag. Hej!


 


Av Malin Kahlin - 24 november 2011 21:58

vart ute i skogen idag med mor och Loke för att plocka lite till min julkrans.

Den blev rätt fin faktiskt om jag får säga de själv:P

      


Detsvärre jobbigare att ta reda på stöket efteråt! -.-

Av Malin Kahlin - 21 november 2011 15:08

Nu har jag och Loke kommit hem från privatlektionen. vi är både skit trötta   

Började med att gå med möte med Carinas hund. början när han inte viste om de var en hane eller tik så reste han lite ragg men vi gick förbi med gnagmöte. när han då sen insåg att aha de är en tik så vart han inte alls lika intresserad, han ville bara åt köttbullen!

När hon sa att vi skulle åka in till boulongern fick jag en panikkänsla. är hon helt från vettet?? där går ju hur många hundar som helst.. Men kom på mig själv sen, va fan Malin vi gör just de här för att han och jag ska träna med hundmöten. Hela vägen dit satt jag skit nervös. självklart första hundmöten vi får är en schäfer och en rottis. de hundar han inte tål. Jag blir riktigt skit nödig kan man säga. Han fick sitta, se på hundarna, han reser ragg och morrar lite smått men sitter kvar, Carina klickar med klickern, ger godis. Loke tittar på hundarna igen, hon klickar och ger godis, Efter en kort stund slutar han och bara tittar utan morr.. och jag känner en otrolig lättnad. sen var de min tur vid nästa hundmöte. gick skit bra, jag är så stolt över honom.

Huvudsaken är att han ska få se vad det är för hundar som han möter. så blir han inte lika orolig och osäker.


Nä nu blir det en vilostund på de här innan det kommer någon och ska titta på lägenheten..


 

Av Malin Kahlin - 21 november 2011 06:39

Uppe så här skit tidigt igen, Loke ligger och fläskar ut sig i sängen. avundsjuk att inte jag kan de.

jÄVLA SKIT VÄDER UTE!!!!

Har legat och haft värkar inatt.. eller om jag bara drömde de? vet inte.. har legat och gnytt av de allafall   


Var till huset igår, och nu har jag en bild som jag tidigare lovade att fixa. så varsågod!  

 


Idag ska jag och loke till hundungdom för en privatkonsultation. och även första ägaren ska få följa med. En dag jag sett framemot!! hoppas hon kan rätta mig och göra så jag gör rätt med Loke!


 


Av Malin Kahlin - 20 november 2011 10:09

Söndag idag. de är varmt och regnar ute, eller har regnat allafall. fan! vart tog kylan vägen ? snön? suck!!!


Och jag har så jävla allmänt skit tråkigt, familjen sover. Har suttit och ritat med oljepastellkritor. Trodde att jag skulle få en morgon kompis när vi skaffa hund. Pöööh, de kunde jag ju glömma. Så länge Kalle sover, så sover Loke. Och kalle som tycker Loke är en mors gris   Hör en som snarkar inne i sovrummet, en annan i vardagsrummet.. Jag har skit tråkigt!!


Idag blir de städning på hög nivå för de kommer någon och ska titta på lägenheten.

Sen hämta nyckeln till huset så vi kan börja lite smått där. Ser framemot det!


 Morgon kaffet blev en aning starkare än vanligt! Jag mår illa!!


    



Måste göra nått åt mitt illamående.. Hej!


 

Av Malin Kahlin - 19 november 2011 20:27

hallo.

Har varit på kurs idag om aggressiva hundar.. skit bra! absolut värt pengarna! så nu ska vi bara nöta och nöta!

Både jag och kalle är trötta nu efter en hel dags teori. från 09.00 till 17.00 de är länge de:P men absolut lärorikt.


Nog ska vi få ordning på den här gamla gubben allt !:)<3

  




Av Malin Kahlin - 18 november 2011 10:52

Oj nu var de bra längesen jag skrev nått här. har varken haft tid eller ork... men ska göra ett försök nu och uppdatera..


vad har hänt då?

jo jag och kalle har sagt upp lägenheten och ska flytta till hus i östveda. lite renovering där så kommer de bli skitbra :) bilder kommer sen!

I morgon ska jag och kalle på teori kurs äntligen om hundaggression. som nu känner jag mig inte ett dugg säker längre när jag går med honom efter att han flög på en annan hund och jag halkar på mage till i gräset och släpas efter. försöker resa mig upp på asfalten för att få tag i loke men en gång till drar han omkull mig på mage. när jag äntligen kommer på benen flyger jag på honom istället. så med hela min kroppsvikt ligger jag över honom. går hem med Loke är skit förbannad. han vågar inte ens titta mig i ögonen, han kryper ihop så fort jag tittar på honom.. jag letar upp hundägaren och ber om ursäkt..

ursch de är så pinsamma såna där situationer. som tur är fick den hunden en skråma på hakan bara. Men hoppas nu bara inte att loke gjort den hunden rädd för andra hundar och blir aggressiv som loke är nu. de är ju e värsta om han är utsatt för de.

Efter de där blir de ett besök upp till förlossningen för jag blir orolig för att barnet inte rör sig i magen och jag blir illamående och yrslig och börjar frysa. men barnet mådde bra och vi fick åka hem! så nu får jag inte längre gå ut med loke själv för kalle är rädd att de ska ske igen..


Ah nä, nu ska jag och Loke till mor och dricka lite kaffe.. är de någonstans han tycker om att vara så är de där :P underbart att se när vi är på väg dit. han vet exakt vägen dit:P



Ovido - Quiz & Flashcards