Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Malin Kahlin - 12 oktober 2011 20:20

Gjorde nå jävla god kycklinggryta idag till middah! tänkte att jag skulle dela med mig av de!  


ca 4 port

du behöver:
2-3 kycklingfilér
1-2 paprikor
2 dl lätt eller vanlig cremé fraiche
2 dl lätt eller vanlig cremé fraiche med paprika och chili
santa marias kycklig marinad.

Gör så här:
tärna kyckligen i bitar, inte för små inte för stora.
lika så med paprikan.
Blanda i marinaden med kycklingen och rör om. stek kycklingen i margarin.
När Kycklingen är vit häller du på paprika bitarna.
Under tiden de små kokar i några minuter så blandar du båda cremé fraichen i en ugnsäkerform.
Häll kyckligen med cremé fraichen och blanda om lite. och skjuts in i ugnen ca 20 minuter i 250 grader.
 


 

Av Malin Kahlin - 12 oktober 2011 07:57

För varje dag som går är en dag närmare till att bebisen kommer!!

sitter i soffan nu, och hon rör sig så de sjunger om de 

Har tänkt lite på namn och Elsa är de som absolut känns rätt! men frågan är vems efternamn hon ska ta. mja de återstår och ser!   


Jag är så sugen på att inreda en babyhörna. Jag är verkligen full av idér. men frågan är vad kalle säger om de xP frågan är vart vi ska ha hörnan. vi har ju inte direkt mycke plats:P suck man skulle ha bott i villa eller radhus skulle också räckt:)

Text ovan för spjälsängen är absoluta de jag skulle vilja ha. Hittat tre texter jag skulle vilja ha. Specielt skulle jag vilja ha texten, "Det finasgte vi gjort"

Ugglan är helt underbar !


        




En dikt jag hittade som beskriver hur jag känner på pricken, Längtan på min lilla ängel!
 

Sekunderna tickar
Minuterna hasar fram
Timmarna står stilla
Dagarna existerar inte
Månaderna kommer
Fortsätter bort i besvikelse
Varje gång lika förväntansfull
Varje gång lika sviken
Av dagen som aldrig tycks komma
Vi väntar
Som ett barn
På första synen av tomten
Vi väntar
På dagen då allt får en mening
Vi väntar
På månaden som blir vår egen speciella julafton

       

Av Malin Kahlin - 12 oktober 2011 07:25

Skulle äntligen sätta dit kolvringarna igår på skotern, eller inte jag men Kalle, Eftersom han var rädd att jag skulle knäcka dom, Och när kolvringarna kostade 1200 kr så är de fan lika bra att Kalle får göra de.. Med lite pill med kolvringarna och cylindrarna på plats igen. Och grenröret likaså, så såg jag att ena motorfäste var ju av ?!!!! Lyfte upp, skaka lite för å kolla om de bara var i de där motorfäste, meeen hela jälva motorn är ju lös! jävla japaner som inte kan göra riktiga motorer... jävla skoter helvete dra åt helvete!! jag byter bort den!!!! jag sviker arctic och köper lynx ist.. varje gång vi har bytt något eller fixat nått så har vi ALLTID upptäckt nå nytt fel!! NÄ FAN JAG BYTER SKOTER !!!!!!


aja så skruvandet kvarstår ett tag till  



Vintern närmar sig äntligen !! det gör mig allafall glad :)

vill köööra skoter nuuuu!!! vill att skoterfan ska fungera !!!

 



ah vi hörs, hej!


 

Ovido - Quiz & Flashcards