Bruden som har bensin i handväskan

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Två trötta fummlisar:P

Av Malin Kahlin - 21 november 2011 15:08

Nu har jag och Loke kommit hem från privatlektionen. vi är både skit trötta   

Började med att gå med möte med Carinas hund. början när han inte viste om de var en hane eller tik så reste han lite ragg men vi gick förbi med gnagmöte. när han då sen insåg att aha de är en tik så vart han inte alls lika intresserad, han ville bara åt köttbullen!

När hon sa att vi skulle åka in till boulongern fick jag en panikkänsla. är hon helt från vettet?? där går ju hur många hundar som helst.. Men kom på mig själv sen, va fan Malin vi gör just de här för att han och jag ska träna med hundmöten. Hela vägen dit satt jag skit nervös. självklart första hundmöten vi får är en schäfer och en rottis. de hundar han inte tål. Jag blir riktigt skit nödig kan man säga. Han fick sitta, se på hundarna, han reser ragg och morrar lite smått men sitter kvar, Carina klickar med klickern, ger godis. Loke tittar på hundarna igen, hon klickar och ger godis, Efter en kort stund slutar han och bara tittar utan morr.. och jag känner en otrolig lättnad. sen var de min tur vid nästa hundmöte. gick skit bra, jag är så stolt över honom.

Huvudsaken är att han ska få se vad det är för hundar som han möter. så blir han inte lika orolig och osäker.


Nä nu blir det en vilostund på de här innan det kommer någon och ska titta på lägenheten..


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Kahlin - 14 maj 2013 06:34


    här sitter vi och myser min älskade unge och jag:) det börjar bli dax för å pott träna lillan snart. det blir fler och fler dagar hon är torr om natten:) ...

Av Malin Kahlin - 7 maj 2013 12:09


Känslan att ta studenten och inte tagit varken YKB C eller CE är hemsk..MYYYCKET ångest laddat! ser alla i klassen gång på gång tar kort efter kort.. Ändå har jag verkligen kämpat för skolan överhuvudtaget. Och ändå är så jävla oduglig! vad har jag a...

Av Malin Kahlin - 2 maj 2013 08:34


Valborg blev inte riktigt som vi tänkt. tanken var att vi skulle åka till sala cruising med Elsa som förra året. Men både jag och kalle slutade sent så vi skulle inte hinna. sååå vi åkte till Gysinge istället och myste framför kasen!.       ...

Av Malin Kahlin - 23 april 2013 20:32


på knappt 40 min har jag nu lärt loke spela död. jag säger pang, loke lägger sig på sida, har dock liiite svårt att ligga blixt stilla men de kommer ;) nu ligger han och snarkar de högsta han kan. De är nog Jobbigt för huvudet de där att lära sig nåt...

Av Malin Kahlin - 19 april 2013 10:16


Äntligen har jag tagit tillfälle i akt och beställt hem namnlappar till dotran! MEN självklart kom jag på så här efteråt att jag beställt fel. jag beställde klisterlappar, men skulle ha stryklappat-.- hönsmorsan.se     ...

Ovido - Quiz & Flashcards