Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Kahlin - 17 oktober 2011 10:31

Beskriv din mage med tre ord: Rund, ivägen och ganska rörlig
Namnfunderingar: Elsa,

Cravings under graviditeten: frukt i mängder!
Bästa med att vara gravid: Bebisens sparkar :)
Sämsta med att vara gravid: vadkramp på nätterna, illamående och att man känner sig så klumpig och inte orkar som förut.

Så förbereder jag mig inför förlossningen: jag förbereder mig inte nå speciellt, vilar lite extra bara.

Så här hoppas jag att första tiden med bebisen blir: Att  vi alla kommer må bra, att allt ska fungera som de ska, och självklart en mysig tid tillsmammans som en familj:)


 

Av Malin Kahlin - 17 oktober 2011 08:36

  

Nu väger bebisen minst 2,2 kg och är minst 45 cm lång. Den fortsätter att lägga på sig underhudsfett, som sedan kommer att hjälpa den bibehålla sin kroppstemperatur.

Om du inte redan pratar med bebisen är det bra att börja nu – nästa vecka är hörseln fullt utvecklad. Det gör inget om du pratar bebisspråk – en del forskning pekar mot att nyfödda föredrar ljusare röster.

Om du varit rädd att bebisen ska födas för tidigt, kan det vara lugnande att veta att 99 % av bebisar som föds i vecka 35 klarar sig bra och att de flesta inte får några allvarligare problem. Bebisens centrala nervsystem håller fortfarande på att mogna, men lungorna är nästan helt utvecklade nu.

Många kvinnor upplever att det pirrar eller domnar i bäckenet eller höfterna, bland annat när de är ute och går. Detta kan orsakas av att bäckenets ligament luckras upp inför förlossningen. Prata med din barnmorska om du besväras av smärta i höfterna och läs om våra självhjälpsåtgärder.

Av Malin Kahlin - 16 oktober 2011 19:30


Hela den här dan har jag varit förjävla trött och ont i huve   

Till och med att jag sov längre än älskling! och de händer aldrig!! Klädde på mig sen åkte vi och stor handla på willys. kom hem, slängde mig ner i soffan sen var de kört! jag är trött på att vara så trött!!!


Nyss vart hos mor och far på en bit mat och träffat lillebror!<3 Nu ska jag lägga mig bredvid älskling och mysa! Finns ingen som jag älskat som jag älskar den karln! Jag kan inte ha vetat vad kärlek var innan jag träffa Kalle. Han får mig att smälta!   

Av Malin Kahlin - 15 oktober 2011 18:49


 

ah nu går hon igen bettan!!! :D


Ikväll blir de en tur till Kalles bror och hans tjej, göra egen pizza och mysa :)


Av Malin Kahlin - 14 oktober 2011 19:00

Vart hos barnmorskan. allt så fint ut med bebisen   dock hade jag fått för högt blodtryck och hade en tendens till havanskapsförgiftning. Hon prata om olika symtomer och jag hade haft dom symtomerna tidigare i veckan och veckan innan de  Fått en till tid nästa vecka för en extra koll. hoppas på de inte är nå fara!!



CRAP!!

Av Malin Kahlin - 13 oktober 2011 20:52

Har varit i bomhus idag och hälsat på Amanda och lilla Nova! hon är ju så sjukt söt! har fått lite mer försmak av trött/hungrig/glad bebis. I vanliga fall skulle jag springa för livet bara hon skulle darra lite läpp för att undvika få henne att gråta ännu mer. men antar mina moder instinkter har fallit lite på plats, kände ingen "rädsla" eller vad man ska kalla de och jag flydde inte fältet    det var inte ens jobbigt! hehe. Till och med bytt blöja och bytt till pyjamas. haha snacka om att jag är stolt över mig själv!!! :P

Längtar efter min egna lilla bebis! en hel månad kvar till BF och nog kommer man gå över några dar, så vi säger december !    vääntan är låååång!


En stolt moder matar sin dotter :)

 


Nu ska jag göra sista övningsuppgifterna för truck sen ska jag sova! ha de! hej!


 

Av Malin Kahlin - 13 oktober 2011 16:30

Nova låg och prata men så fort kameran dök upp blev hon blyg :P Mamma Amanda som gör uggleljud i bakgrunden ;)




 

Av Malin Kahlin - 12 oktober 2011 20:20

Gjorde nå jävla god kycklinggryta idag till middah! tänkte att jag skulle dela med mig av de!  


ca 4 port

du behöver:
2-3 kycklingfilér
1-2 paprikor
2 dl lätt eller vanlig cremé fraiche
2 dl lätt eller vanlig cremé fraiche med paprika och chili
santa marias kycklig marinad.

Gör så här:
tärna kyckligen i bitar, inte för små inte för stora.
lika så med paprikan.
Blanda i marinaden med kycklingen och rör om. stek kycklingen i margarin.
När Kycklingen är vit häller du på paprika bitarna.
Under tiden de små kokar i några minuter så blandar du båda cremé fraichen i en ugnsäkerform.
Häll kyckligen med cremé fraichen och blanda om lite. och skjuts in i ugnen ca 20 minuter i 250 grader.
 


 

Ovido - Quiz & Flashcards