Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Kahlin - 5 maj 2012 19:15

Vi inväntar sara och Tony som ska komma hit på grillmys:D så jag slänger upp ett inläggmedans jag väntar !


Idag kom svärfar med skelettet till vårt framtida föråd! Om han bara visste hur mycket jag och kalle uppskattar det han för för oss. man finner liksom inga ord. så vi har sagt det fan alla (speciellt svärfar) som vart och hjälpt oss att komma iordning här hemma måste vi bjuda tillbaka på nått vis!


Senare stack jag och Loke iväg till eljusspåret för att jogga. Kan lova att idag gick det väldigt skit tungt att ta sig runt.. Ivanliga fall brukar det inte vara något större problem. Men jag misstänker att min lilla förkylning ställer till det.


Lilla Elsa har fått en gunga av mig och kalle som hon uppskattade väldigt mycket. I det muliga vädret sken hon upp som en sol!


vår älskade solstråle :)

 
Förådet ställs på plats

   

Av Malin Kahlin - 3 maj 2012 21:07

Idag fick Elsa sin andra sprutomgång! dock fick kalle ta den biten för jag blir så ledsen själv när jag ser hennes reaktion efteråt. jag var ute på annat, kom in precis nästan när de var klara. ursch tufflan, såg mycket tydligt att hon haft det lite små kämpigt där ett tag.

utöver det så är hon 5 månader väger 8585 hg och är 68 cm lång. min älskade sötnos!


 

Äntligen har vi köpt nytt soffbord.  200 spänn!! som hittat ju!!!! mycket mindre, stadigare och snyggare än det förra. Nu kan elsa ligga på mattan och leka och Loke kan hoppa ner från soffan utan att komma i kontakt med bordet och vicka omkull kaffemuggen! :)



 


God natt alla glada :)


Av Malin Kahlin - 2 maj 2012 11:52

Imorse blev jag väckt av kalle som staplade sig in till sovrummet och la sig under täcket. vad nu tänkte jag?! han var väldigt blek och klaga på magsmärtor.. stackarn!  jag åkte fram till ica och köpte alvedon och kalas puffar:) blir han nog glad när han vaknar:)


och jag ska hålla på lite i trädgården idag tänkte jag:) kratta upp alla jäkla löv!

det är så himls mysigt att få hålla igång sin egen gård! när man bodde hemma var det bara jobbigt att hjälpa mamma kratta och plantera osv. men nu.. iiiih vad roligt det är :D


happ nu vakna sjuklingen :)


ha en bra dag :)

Av Malin Kahlin - 1 maj 2012 14:13

Sala cruisingen igår var väldigt trevligt, lite annat när man åker dit som familj och inte som ett packat as som förr i tiden. det var mysigt på alla sätt. Elsa tyckte fick träffa en liten kompis med, dock var Elsa mer intresserad av kaninen på vagnen. men kommer de å när hon förstår mer att man kan leka med någon i samma storlek som hon :P


Nu ska vi iväg och städa passat och kalle ska fixa cadillacen :)

Finaste bilen,.  buick 52

 

           




Ovido - Quiz & Flashcards