Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Kahlin - 16 maj 2012 22:55


Mensen är på G! sug efter choklad är enorm! dock fanns de inge annat än quick milk hemma. men har slut på mjök hemma. så kulorna i röret fick duga.. dock inte så gott:(


nu börjar ångesten komma igen går och lägger mig för å slippa..


Skickade mejl till mentorn idag då jag förklara hur jag egentligen mår. drog ut på att läsa de för att jag var rädd att jag inte skulle bli trodd. men nu har jag läst de och en tung sten lyftes från mina axlar. jag har världens bästa mentor! Ursch trött jag är, märks när jag skriver så slöddrigt..


I morgon ska jag till min farfar. har inte träffat honom sen min farmor dog för några år sedan..


Snaaart kommer kalle hem från jobbet. han är saknad!


 God natt.

Av Malin Kahlin - 15 maj 2012 14:02

stressen från igår har utvecklats til en dag med fylld med ångest. började redan lite igår.

 Jäntan är hos min mor för att jag ska kunna plugga ostört. men ångesten har regerat i mitt huvud.. får ännu mer ångest för att jag inte pluggar..  ooch ännu mer för att jag just nu lägger ut ett fjortis inlägg. måste sluta.. hoppas ni har en bättre dag än vad jag har!   


Av Malin Kahlin - 14 maj 2012 08:27

Elsa hälsar alla här hemma good morgon med höga glada jubel, skratt och tjut! hihi busunge!  


 Och jag är "ledig" har MASSOR av skolarbeten att göra idag. tur kalle jobbar skift den här veckan, då börjar han klockan två. då kan han sitta och hjälpa mig med elsa :)  Ha en bra dag för det ska jag med min familj<3

Av Malin Kahlin - 13 maj 2012 18:01

Var på cruising igår inne i stan. först åkte vi in med Elsa. dock var de väldigt lite bilar ute då:/ sen var de bara skynda sig hem så jag och kalle skulle hinna äta nått innan vi skulle lämna av Elsa till barn -och hundvakt innan nästa sväng gick in till stan med sara och tony. ååh det var nå fruktansvärt att komma ut och träffa folk. dock orkade varken jag eller kalle hålla igång hela natten så vi åkte hem  vid 12 snåret någon gång.. men det var kul så länge de vara.

och nu är hela familjen samlad igen<3 tror jag ska vänta ett tag till med att festa sådär, ändå inte riktigt redo än :)


       


snart kommer sara och tony hit för att käka bakis mat. jag därimot ska äta lax. GOTT!!!!!!

Av Malin Kahlin - 11 maj 2012 07:19

idag klev jag och Elsa upp med pappa Kalle klockan 06:00 alltid lika myysigt.. eller;) trött som fan. Men nu så är jag igång igen efter en kopp kaffe och en skogspromenad med Loke.  ska passa på och städa lite idag då kanske..


Ledsen att jag inte skrivit på några dagar,. jag har gett järnet på att plugga! hade prov igår. blir så arg att jag har så kort minne. Så med andra ord gick det inte så skit bra.. det är inte mycket som fastnar i hjärnan när jag pluggar;/ nästa vecka är de 2 prov till! bara fortsätta att försöka knodda på !!!

morgonmys!

 

  

        

Ha en bra dag!

Av Malin Kahlin - 9 maj 2012 10:54

Nyss pratat med vetrinären ovh dom sa att jag inte alls behöver oroa mig för nå fästingsjukdom på loke! man blir svullen när man blir biten. dock har jag aldrig upplevt på djur jag haft, att dom blivit svullen.

spyan och halltningen berodde på nå annat!! idag halltar han nästan ingen ting. och svullnaden har gått ner.

sitter här och pluggar som en dåre:P


lillan kan nu sitta  helt själv. i allafall ett par minuter! *stolt mamma som skriver de här*


 


Av Malin Kahlin - 8 maj 2012 15:18

upptäckte idag att loke hade en stor äcklig fästing på nacken. och som detsutom var en böld där bettet. tyckte väl att han har betett sig mysko. igår kräktes han, idag haltar han, och detsutom ganska slö!  så när karln  huset kommer hem åker vi till valbo så dom får hjälpa oss.

Nu vakna Elsa. så jag ska ta och umgås med mitt busfrö! hejhopp!

Av Malin Kahlin - 6 maj 2012 13:21

Vår älskade dotter lät mig och kalle sova ända fram till klockan 10!! helt underbart!! såg ut som på henne att hon tyckte det var ganska skit skönt med att få sova några extra timmar.

Nu sitter hon nere med pappa kalle och jag sitter på övervåningen och "pluggar". snart iaf. måste skriva av mig först.


Tog mig i kragen i morse och stack ut och jogga med Loke. Men idag sprang vi på hemmaplan. Lika jobbigt idag som igår! jäkla trist när de går så tungt.inte lika njutbart :/  Men nu är det gjort så jag slipper känna skuldkänslor för att jag inte tränar:)


Det här ska jag kunna utantill! "/ den dag jag kan dehär, kommer jag bli jävligt stolt över mig själv!!

Pilarna som jag satt dit är de som jag har svårast att lära in! de där är bara en fis i rymden som jag ska kunna av allt ! känns som det är 100 papper jag ska kunna utantill:/ varför har inte jag lika lätt i skolan som alla andra verkar ha ? :( det är orättvist. Det är för jävligt att vara dyslexiker.


 


Vad en dyslexiker behöver, två små ekorrgos.  Ni är ju så underbart söta!

 


Ovido - Quiz & Flashcards