Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Malin Kahlin - 21 februari 2013 21:00

Det här receptet var riktigt gott och innehåller 9.76 kollisar/portion  

LCHF Chilikasslergratäng
Portioner: 4 st
Tid: 30 min

Ingredienser
500 gram kassler
1 dl röd spetspaprika, finhackad
1 st 1-2 vitlöksklyftor
3 dl grädde, hårt vispad
0,5 dl chilisås
1 tsk curry
1 krm chilipulver eller chiliflingor
3 dl riven ost, fet och smakrik
smör till stekning


Gör så här
1. Sätt ugnen på 250 grader.
2. Stek den finhackade paprikan och vitlöken så att det mjuknar tillsammans med kryddorna i smör. Lägg över och fördela i botten av en ugnsfast form. Placera de tunna skivorna kassler omlott över.
3. Vispa grädden och rör försiktigt ner chilisås. Bred chiligrädden över kasslerskivorna så det täcker. Toppa med den rivna osten och gratinera tills osten fått fin färg, ca 20 minuter. Serveras med kokt blomkål.


  

Istället för blomkål åt jag brysselkål till. mumma!!

Av Malin Kahlin - 21 februari 2013 15:46

 


Dagis ringde mig idag och sa att dotran hade 39.7 i feber. snabb som blixten satt jag mig i bilen för å hämta´na. tur att jag hann stor handla idag å. får se hur det blir med kalaset i helgen. :/


Idag är min sista dag som ung och fräsch. från och med i morgon går det bara utför. enligt min sambo.. haha men det sitter vi bara och garvar åt:) viktigt de där med humor!!!

Ovido - Quiz & Flashcards