Bruden som har bensin i handväskan

Alla inlägg den 29 april 2011

Av Malin Kahlin - 29 april 2011 15:56

Både igår (torsdags) och idag har jag kännt mig krasslig.. men värst var de i onsdags kväll  och natten till torsdan, då höll jag på avlida av feber.. jag får ju sån jävla kramp.. ont i huvudet, bena, armarna.. ursch ursch.. men har enbart bara kännt att jag har haft lite ont i huvudet idag.. jag har hört att man lättare blir sjuk när man är gravid.. vet inte om de stämmer ?! kanske..


Men idag iallafall har jag haft en liten städdag, så nu är de fint här hemma igen :)


dagens lunch blev potatisklyftor med fetaost, fläskfilé och en bönsallad till och så klart citronvatten.. mumma !  

 


Och underbara Maria var över hit en sväng och lämnade två böcker, vänta barn och barnmatsboken.. Den kvinnan är ju bra underbar!!! tur jag har henne här i hedesunda!!!  

 


Nu ska det ut i solen och läsa böcker :D hej påer!


 

Av Malin Kahlin - 29 april 2011 15:28

uppdatering!!!!

I onsdags fick jag äntligen min efterlängtade renskav.. så de blev de till middag. sååå jävla gott!!!

tänkte skriva ner receptet.

 2 port


1 gul lök

½ stor paprika röd

2-3 championer

250 gram renskav

2.5 dl matgrädde

2-3 msk soja

½ dl matlagningsvin röd

salt och peppar

stek på renskaven och lägg de åt sidan.

hacka löken, paprikan och championerna i tärningar, inte för stora men inte allt för smått heller.. bryn på det i stekpannan till de mjuknar tillsätt renskaven.

 blanda i matlagningsgrädden, sojan och vinet. smaka av med salt och peppar. servera  med ris och en härlig sallad. klart. inte svårare än så!



steg 1

           
steg 2


steg 3




 

Ovido - Quiz & Flashcards